2010. január 30., szombat

Rutin I.-III.

Szóval javában folyik a gyakorlati kiképzésem, konkrétan a rutin pályán tevékenykedem. A pálya az XIV. kerben az M3-as alatt van, szóval fedett és lehet látni a felfestéseket. Nekem kimondottan tetszik a hely, egész nagy, így van amikor vagy 6-an egyszerre rutinozunk. Előnye ennek az, hogy hozzá lehet szokni a közlekedő "társainkhoz" illetve a tükrökben legalább látunk is valamit nem csak a levegőt.


Rutin pálya:
Származási hely: bjogsi


A vas:
Származási hely: bjogsi

1. óra eseményei:

Minden egyes alkalommal 1,5 órat lehet vezetni, van egy kisebb szünet kb. 5-10 perc. Az oktató az óra első felében elmondta az alapvető dolgokat, mit fogunk tanulni, hogyan zajlik a vizsga, hogyan kell beállítani a dolgokat, stb.

Az óra második felében én vezettem. Már a legelején sikerült bemutatkoznom, az ulést úgy kezdtem el hátra tolni, hogy a kart nem húztam fel teljesen, így aztán kicsit recsegő hangot adott. Én azt hittem ez a helyes működés, mert végülis olyan volt mintha a sínen lettek volna kisebb recék ahol az ülés stabilan meg bír állni amig rögzítjük. De amikor másodszor is hasonló recsegő hanggal toltam az ülést szólt az oktató, hogy jó lenne ha felhúznám teljesen a kart. HOPPÁ! Egy biztos, nem hülyebiztos... Nekem különleges tehetségem van elkúrni műszaki dolgokat, ezért nem nyúlok semmihez.

A következő óriási akadály amibe ütköztem, hogy el kellett indítani a kocsit. Valamiért nem tudtam elfordítani a kulcsot (most sem értem miért, azótától többször is indítottam már el gond nelkül). Az oktató varázsolt vele valamit, aztán elindította.

Kuplongot nem bántottam, simán indultam elsőre, lefulladás nem volt. Kicsit csalódtam abban, hogy semmihez sem kell gáz, így a pedálok közti balancolásos tudományomat nem tudtam bemutatni. Padka mellé való megállást gyakoroltuk, valamint a pályán mentünk körbe-körbe, hogy sz0kjam a kocsit. A szimulátorhoz képest lényeges különbséget a kormányozottság terén nem vettem észre, egyedül az erőhatásokat lehet érzékelni ha nem bánunk finoman a kormánnyal. A pedálokat szokni kellett, a kuplung nagyobb úton jár és taposni kell, a G25-nél a sarkam simán maradhatott a földön. Ez igazi kocsinál nem működik, azótától a G25-nél se rakom le a sarkam.

A viszgalap amely tartalmazza a feldatokat:
Származási hely: bjogsi

2. óra eseményei:

Második óra ismétléssel kezdődött, padka meg lassú menet. Ezután mentünk egy kicsit tolatni meg szlalomozni. Tolatásnál sikerült majdnem elvinnem egy bólyát, de még az utolsó pillanatban észrevettem. Mindenesetre az kiderült, hogy erős hullámzó mozgást végzek tolatás közben. Szlalommal nem volt semmi gondom, sztem mindenki képes rá. Következő elsájátítandó dolog a kapubejáróba beállás előremenettel volt. Azon kívül, hogy kissé ferdén álltam be ezzel sem volt különösebb problémám.

3. óra eseményei:

Harmadik alkalommál már sikerült a forgalomban vezetnem kb. 1 percet. A rutin pálya mellett van egy épület, ahol az oktatók pihennek ill. a tanulók be tudnak üli ha korábban érkeznek. Ennek az épületnek a parkolójában volt a kocsi és onnan át kellett mennem a rutin pályára. Már reggel éreztem, hogy mentálisan nem vagyok 100-as, nem annyira éreztem a pedálokat. A gyorsításos feldatot gyakoroltuk, fokozatosan kezdtem benne javulni, egyedüli hibám az volt, hogy leugrottam a kuplungról, az pedig nem egészen tesz jót neki. Megpróbálkoztunk az elindulás emelkedőn nevezetű feladattal is, itt sem volt különösebb probléma. Egyszer sebesség nélkül probaltam elindulni, de hamar észrevettem, hogy nem fog a kuplung (az oktató csak mosolygott). Ezután kipipáltuk a megfrodulás útkereszteződésben című feladatot, kb. harmadszorra sikerült úgy beállnom, hogy az jó legyen. Mivel előző este a tolatást illetve a kapubejáróba való beálltást szimulátoron gyakoroltam, azok sokkal jobban mentek mint az előző órán.

A reggeli gyengeség ellenére egész jól ment a vezetés, viszont amikor végeztünk az oktató mondta, hogy állítsam le a kocsit. Valami rövidzár lehetett az agyamban, mert ellenkező irányba fordítottam el kulcsot, de egyből realizáltam valójában mit is tettem. Az oktató is észrevette, de én már mondtam előre, hogy sikeresen majdnem ráindítoztam. A számítógép mindenképpen kivédi, de egész nap nem tudtam kiverni a fejemből, hogy ennyire elbasztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése